Followers

Sunday, March 1, 2009

Makluman: Dialog PPSMI di UIAM (UNTUK SEBARAN)

Assalamualaikum wbt.

Makluman: Dialog PPSMI di UIAM (UNTUK SEBARAN)

Saya Ahmad Fahmi Mohd Samsudin, Exco Majlis Perwakilan Pelajar UIAM, pelajar tahun ketiga Kuliyyah Ekonomi di UIAM.

Saya mewakili pihak penganjur (Mahallah As-Siddiq dengan kerjasama Mahallah Uthman dan Kuliyyah Ilmu Wahyu UIAM) ingin menghebahkan program Dialog PPSMI yang akan diadakan di Kampus Utama UIAM di Gombak.

Tentatif program ini adalah seperti berikut:

Tarikh : 4 Mac 2009 (Rabu)
Tempat : Auditorium Utama UIAM
Masa : 8.30malam-11. 30malam.

Memandangkan isu ini sedang hangat diperkatakan dan terdapat segelintir mahasiswa yang masih belum mendapat penjelasan dan maklumat yang jelas dalam isu ini, maka ada baiknya untuk kami menganjurkan dialog yang berbentuk ilmiah dan akademik bagi memberi penerangan dan penjelasan kepada mahasiswa dari segi pro dan kontra pelaksanaan PPSMI dalam sistem pendidikan di Malaysia.

Dialog yang akan memberi pandangan yang menyokong PPSMI dan membantah isu ini pada dasarnya ingin membuka dimensi baru perdebatan dalam menghadapi perbezaan pandangan dan pendapat yang mana pentas Universiti dijadikan platform terbaik dalam membicarakan sesuatu isu secara ilmiah dan terbuka.

Dialog bertajuk PPSMI : Building or Destroying Nation? ini diharapkan memberikan kesedaran kepada generasi muda dalam isu besar seperti PPSMI ini. Justeru, penglibatan kaum muda tidak boleh dikesampingkan.

Untuk pengetahuan pihak anda, kami merancang untuk menjemput beberapa panel yang mewakili sayap parti yang berlainan untuk duduk bersama membincangkan perkara ini. Mereka ialah YB Datuk Tajuddin Abdul Rahman (UMNO), YB Salahudin Ayub (Pemuda PAS) dan juga Sdra Shamsul Iskandar Mohd Akin daripada (Angkatan Muda Keadilan). Turut bersama dalam Dialog ini ialah Datuk Dr. Hassan Ahmad (GMP).

Berkemungkinan juga akan diadakan persembahan khas daripada Sasterawan negara Datuk A. Samad Said dalam program ini.

Kehadiran penonton bagi dialog ini adalah dari kalangan mahasiswa IPT-IPT, ahli-ahli akademik dan mereka yang mengikuti isu ini secara dekat.

Harapan kami agar dengan kerjasama daripada anda semua agar dapat menghebahkan progam ini atau membuat liputan semasa program ini berlangsung.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Ahmad Fahmi Mohd Samsudin
Pengarah Program Dialog PPSMI
013-2226925 / 017-9733995
http://fahmisamsudin.blogspot. com

No comments: