Followers

Saturday, October 29, 2011

Rindu seorang teman

Duduk berseorangan lagi
Tidakkah kau punyai teman?

Senyum sahaja
Perlahan lahan aku menuturkan
Sudah lama aku tidak punyai teman

Suatu ketika
Segalanya terasa begitu indah
Acapkali ditemani seseorang
Namun takdir pengakhirannya
Tidaklah seindah pertemuan
Sakitnya tuhan sahaja Maha Tahu

Lantas
Biarlah
Tidak pula aku mati walau tidak punya teman
Walau terkadang hati merintih

Aku mahu terus hargai
Mereka yg berada di sekelilingku
Baikkah mereka
Jahatkah mereka
Mereka tahu dan kenal aku
Walau mungkin tidak selalu bersama
Namun itu lebih baik dari setiap masa bersama

Akuilah sahaja
Aku mudah letakkan syg
Namun acapkali pula
Aku dikecewakan
Sakit itu telah lali
Sygkah kau pd aku
Bencikah kau
Aku tetap syg

Buat, dia,dia.dia dan dia dia yg seterusnya
Aku yaqen kalian pasti bahagia kini
Dulu kita pernah nangis bersama, tertawa bersama
Bekerja bersama,makan bersama,
Malah mungkin antara kalian yg lelaki pernah tidur satu bantal bersama, (kesat air mata, eratnya ikatan persahabatan tika itu)
Aku mahu kalian tahu
Walau satu ketika pernah kau buang aku
Andai pula satu ketika
Kau hilang mereka di sekelilingmu
Kau pasti tahu di mana bisa mencari aku
Di mana sahaja
InsyaAllah
Aku ada utk kau selagi hayat masih berdetik

Dan utk dia, bakal suri hidupku
Ketahuilah
Aku ini tiada punyanya apa
Malah mungkin byk tikanya
Kau memupuk sabar atas tingkahku
Bakal peneman hidupku
Aku mahu kau tahu
Aku ini milikmu
Selagi tuhan mengizinkan
Aku mahu kembali belajar
Utk terus menghargai apa yg di hadapan mataku
Aku mahu kembali belajar
Utk punyai seorg teman
Yg bakal mengenaliku
Luar dan dalam

Tuhan dtgkan dikau
Tuhan dtgkan dikau
Dlm kekacauan aku mencari diri
Syukur
Syukur

Temani aku, aku rindu utk berteman. :')




Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comment:

Ummu Najla said...

Always here for you dear. Always.