Followers

Wednesday, December 2, 2009

Selesai penantian...

Alhamdulillah, thumma Alhamdulillah....

Selepas menunggu beberapa lama, terkeluar jugak result aku. Berapa pointer? Biarlah menjadi simpanan peribadi. Hehe. Yang penting, aku masih boleh senyum. :-))

Well, kejadian hari ini (susah nak access result), banyak membuatkan pelajar hampa. Hampa dan kecewa dengan sistem yang digunakan UIA. Tengok je ar kat facebook. Berbakul2 UIA menerima cacian dan kejian termasuk juga carutan. Dan aku hanya mampu tersenyum. yeah senyum lagik! :-))




Lantas aku konklusikan ia:

UIA saje jek tu nak uji kesabaran pelajar-pelajarnya.[sinis itu!]

Tapi, sesuatu perlu dilakukan dari segi sistem pengumuman keputusan exam. Sian plak dekat orang2 yang pergi cyber cafe semata2 nak tengok result seawal pukul 4. tapi pulang hampa. Malah mungkin terpaksa menanggung kos yang banyak kerana terpaksa tunggu selama beberapa jam, dengan harapan dapat tengok result. tapi, apa yang mereka dapat? kekesalan, kehampaan, malah cacian dan makian ditujukan khas untuk UIA. [matila aku kena tendang ngan UIA dengan statement macam ni]. Tapi itulah hakikat kan?

Takkan la kita nak puji sesuatu perkara yang sememangnya dan terang-terangan gagal menjalankan fungsi dengan baek? Itu mengampu namanya,seperti mana ahli-ahli politik negara yang suka mengampu dan melobi untuk kepentingan diri sendiri. Aku bukan seperti itu. Lantas nanti akan keluarlah kenyataan bahawa server lagging sebab ramai student access la, server down la..bla bla bla and bla...

Stop BANGAUING! (padahal, aku yang membangau nih...agak2 ITD UIA membangau macam ni tak??)

Sekadar untuk menyedapkan hati kan...

Well, kalau merasakan itu punca utamanya, DO SOMETHING!

Ini salah satu dari kepentingan dan kebajikan pelajar. Jangan pandang sebelah mata. Bagaimana bagi mereka yang tak berkemampuan bila hadapi situasi yang aku ceritakan dekat atas?? (pergi CC semata2 nak check result)....Kalau mereka duduk jauh di pedalaman? "Owh, mana ada pelajar yang macam tu lagi skang..." Oh really??! Berjambul sungguh.. Haish...Sod Ba Ro...

Aku bukan beremosi. Tetapi aku merasakan something should have been done! We are no more living in the 10th century or what not... We are now living in the 20th century... Everything being evolved. And the system MUST be evolved too.. What happen? (this is what I call, dont make me speak English.. heheh.. )

Ok. Terluah jua perasaan.. Huh..lega!

Kepada yang berjaya dapat Dean's List aku ucapkan tahniah. (salah satu impian aku yang sukar untuk dicapai..)

Dan kepada mereka yang lain.. Jom kita berusaha lebih gigih ye! Chaiyok! Ganbate!

Wassalam....

No comments: