Followers

Sunday, January 10, 2010

Aku Pohonkan yang BAEK :-)

Saat ini, apa yang termampu aku panjatkan doa agar segalanya datang dan pergi dengan baek baek sahaja. Banyak sungguh perkara dan kejadian yang berlaku. Datang dan pergi, mengundang bahagia, derita. Itukan lumrah manusia. Apepun jua seperti kata ramai orang, Hidup Perlu Diteruskan. Tidak perlu merungut pada kejadian yang Allah takdirkan buat kita. Hikmah itu PASTINYA ada. Jangan dipertikai....

2009 telah ditinggalkan dengan dengan sejuta kenangan. Biarkan sahaja ianya berlalu. Aku takkan pernah menoleh ke belakang, malah mungkin takkan pernah menyesali ape yang telah berlaku. Segalanya adalah ketentuan dari DIA. DIA yang SATU, tiada DUA atau TIGA. Yang menyalahi konsep TRINITY puak Kristian. Yang pastinya takkan pernah boleh DISAMAKAN dengan agama yang lain. Katakan Muhammad: Dialah Allah tuhan yang ESA!

Biar terkadang aku terduduk diam tanpa kata, biar terkadang aku hilang mencari diri, biar terkadang aku hanya mampu tersenyum melihat sesuatu perkara atau bisu tanpa sebarang kata, sungguh aku sedang menafsir erti kehidupan, mencari-cari makna kehidupan diri. Yang padanya pasti ada hikmah yang mematangkan diri.

Aku doakan agar 2010 ini membawa sinar yang lebih menyerlah. 2010 inilah tahunnya aku akan mula melangkah berhadapan dengan dunia realiti. InsyaAllah pada bulan 11. Saat ini, mempersiap diri, memperkukuh jatidiri agar bila tiba saat nanti, aku tidak mudah tergugah dengan lempias nafsu dunia. Sungguh aku takut, kerna aku akui, aku sedang alaminya.... Aku perlu lebih bersedia dan kuat!

Jom sama-sama kita berdoa untuk kebaikan bersama. Kebaikan umat Islam secara keseluruhannya, tidak memadai hanya di Malaysia, malah seluruh dunia. Semoga 2010 menjanjikan suatu yang lebih membahagiakan buat diriku, buat semua.

Jom REMAJA! Jadi manusia yang lebih prihatin pada isu semasa. Berpartisipasi dalam isu-isu dunia, menjadi lebih kritikal, kerna kita punya kekuatan fikiran. Jangan sia-siakan!

Semoga segalanya kan baek-baek sahaja.. Itu sahaja doaku...

Senyum sket pada DONIA! :-))


3 comments:

Ummu Najla said...

mahu 'like' ini :)

Ku pohon moga segalanya yang terbaik...

kadang yang baik itu bukan yang terbaik,
kadang yang manis itu bukan yang terbaik,
kadang yang cantik itu bukan yang terbaik.

Tapi bila sudah diberi yang baik itu, syukur itu harus selalu; "jangan bongkak, tahu." ;)

Aku pohon pada Dia, moga segalanya yang terbaik untuk kita semua.
Amiin...:)

@deQashaH said...

Senyumlah pada donia, pasti donia akan tersenyum pada kita...

sebarkan nilai positif pada orang sekeliling...andailah semua orang tahu akan nilai positif yang disebarkan, pastikan aman donia...

:-)

@deQashaH said...

Senyumlah pada donia, pasti donia akan tersenyum pada kita...

sebarkan nilai positif pada orang sekeliling...andailah semua orang tahu akan nilai positif yang disebarkan, pastikan aman donia...

:-)