Followers

Sunday, July 25, 2010

Lama sudah~

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, syukur terus dipanjatkan,
Buat DIA Rabbul A'lamin...dulu, kini dan selamanya...

Langkah demi langkah,
terkadang tersadung menyumpah diri,
hoh, bukan senang perteguhkan hati,
bagi mencari makna hakiki...

Tuhan, langkah ini terkadang penuh duri,
untuk aku, mereka dan semua yang yakin pada jalan-Mu,
namun tuhan, janji-Mu itu pasti,
Intansurullah yan surukum wa yuthabbit aqdamakum...
Subhanallah...

Beranikah hati mengobah diri?
Kuatkah langkah menongkah arus?
Dia punya segala...
Yakin...
Hati ini punyanya DIA...

Tuhan,
Lama sudah....
Dosa ini bersemadi...
Lama sudah...berhipokrasi..
Lama sudah...hidup dalam dilema sendiri ciptaan duniawi...
Mohon terus dikuatkan hati, dijauhkan dari segala punca maksiat itu...aku mahu lari...

Allahu Allah...
Ingatkan aku kala aku alpa,
barang sedikit musibah, barang sedikit sakit, barang apa jua pun...
Agar aku tahu, hidup ini punya Tuhan yang mengaturkan...
Tuhan Rabbul Jalil...
Tiada kuasa selain-Mu ya ALLAH...

Hoh! berkali kali meretorik kata..
bahkan diri tak punya apa...
entah ianya hanya sekadar rasa,
tanpa tertanam di dalam jiwa...

Terus, sokongan kamu, kamu, kau dia dan semuanya....
Yang aku sayang...sungguh aku sayang, mahu dipeluk erat!
Semoga kalian beroleh rahmat...

Lama....
Cukup lama rasa itu...cukup lama...
Mohon terus dihilangkan, agar terus tenang dalam dakapan kasih Illahi...
Allah...



No comments: