Followers

Tuesday, November 4, 2008

STUDY>>EXAM-----SPONSOR>>SRI LANKA

Alhamdulillah, sedar tak sedar aku tinggal one last paper lagi hari jumaat ni untuk final exam bagi sem 1 08/09 ni. Sem depan dah masuk tahun tiga kat UIA..cepatnyer masa berlalu....dah makin matang dah usia aku kat UIAM ni...Hurm, setakat ini aku berpuas hati dengan performance aku. Tapi segalanya aku berserah dan bertawakal jek. Aku dah berusaha to the fullest, and I know keupayaan aku. Semoga Allah melihat usaha kecil hambaNya ini. Penat jugak sebenarnya dengan exam nih. ditambah lagi dengan carry mark yang tak berapa best! Timbul gak kekesalan sebab tak perform masa buat coursework, especially waktu quiz ngan asignment. Sebab peluang untuk mendapat grade yang baik sangat cerah kalo nak tengok performance masa final kali ni. Tapi tu la pasal, sesal dulu pendapatan, sesal kemudian takde guna syah! padanla muka! huhu...adeh! kena sebijik kat muka! kecepek!

Ok, di samping busy ngan study ngan exam yang mostly hanya selang sehari jek, aku masih lagi berkesempatan mencarik sponsor untuk misi kesukarelaan ke Sri Lanka. Banyak buat surat ngan buat blog. Surat sponsor dah banyak yang dihantar. Tapi tak taulah ape perkembangan. Baru ni check akaun CIMB, tengok ada tambahan duet RM 500. Alhamdulillah, terkejut gak. Tak tau sumbangan dari siapa sebenarnya. Nak kata parents aku, diorang dah bagi awal lagik. Kakak aku, dah bagi awal gak.. hurm, siapa ye yang menyumbangkan duet tersebut. Semoga Allah memberikan ganjaran yang baik untuk dirinya.

Sekarang ni, masih lagi kekurangan dana untuk ke Sri Lanka. Aku kena ada at least RM 1300 lagi untuk cover duet tiket pergi dan balik. Adoi, mana nak cekau duet banyak tu? Tadi mak angkat kat Kedah call, dia suruh minta sponsor kat Syarikat Yasmin Holding Sdn. Bhd. Antara syarikat yang banyak memberi sumbangan untuk amal jariah ni. Antara yang terkenal gak kat Kedah. Pasni nak fax surat, pastu tengok la ape yang akan berlaku seterusnya. Mudah-mudahan rezeki berpihak kepada kami.

Ada juga orang mempersoalkan mengenai kewajaran kami melaksanakan misi sampai ke Sri Lanka. Hurm, aku rasa, aku memerlukan ruang yang lain untuk membincangkan mengenai hal tersebut. Later aku akan post kan mengenai kerelevanan kami melaksanakan misi ke sana. Semoga mereka di luar sana mengerti. Sesungguhnya kami bukan pergi melancong!

Apepun, sekarang ni, keadaan diri masih lagi stabil, walaupun merasakan aku semakin hampir untuk berlepas ke Sri Lanka, tertanya-tanya bagaimana persiapan diri aku setakat ini. Sibuk dengan exam, adakah hubungan ku dengan Allah masih terjaga, terjaga kah iman aku, kuatkah aku untuk berhadapan dengan situasi di Sri Lanka kelak. Doa sahabat-sahabat sekalian akan menjadi sumber kekuatan buat aku kat sana kelak. Doakan kumpulan GPTD-Sri Lanka yang akan berlepas 12 November ini terus diberikan kekuatan dan keazaman yang tak pernah padam bagi menyebarkan syiar Islam.

Jumpa lagi nanti pada post seterusnya..mengenai kerelevanan misi ke Sri Lanka ini....

Yang kat bawah ni, saje jek nak letak antara gambar gambar yang membuktikan aku belajar ye masa exam nih! perghhh...riak giler...ahaha.. saje jek...tengah demam exam ni, macam2 gaya lah boleh tengok. especially kat library. dari yang tak pernah2 penuh, bila time nak final, penuh macam ade konsert lak...ahaha...pastu memasing dok mengomel bergosip...dah jadi macam discussion room dah..keamanan ku study kerap terganggu...cheh! padahal aku pun ikut bergosip gak..ahahaa...biasa la tu...k la, dah merapik dah ni...


Layaaan....








No comments: