Followers

Tuesday, March 2, 2010

DIA kan selalu ada

Semakin jauh melangkah
semakin banyak pengalaman ditadah
bukan utk bermegah
tapi utk menjadi pemudah

aku, dia, mereka dan kamu, dalam satu wadah...
aku mahu kita bersama menongkah onak duri,
biar sakit bersama, biar senyum bersama...
biar terkadang menangis, biar terkadang gembira...

kerna itu kehidupan.. ya! itu kehidupan...

Hey, mana mungkin aku akan terus berdiri
tanpa kamu, kamu, kamu dan kamu menjadi pendorong diri
menjadi kekuatan diri
sungguh, kamu, kamu,kamu dan kamu adalah a.n.u.g.e.r.a.h

Lantas
aku tak mahu kalian jatuh
terus bersamaku
jalan perjuangan ini pastinya kan berliku
namun bukan ertinya mudah untuk jatuh duduk berteleku
aku kan ada
mereka kan ada
dan
PASTI TUHAN itu kan S.E.L.A.L.U ada

12 comments:

a.K.u said...

Salam...

Wah, syah da semakin maju skrg...
DA makin hebat bersajak..hehe... :p

Bole jadi 'Abg Caring' ni...eheh :p

InsyaAllah, DIA sentiasa ada..tinggal hati & jiwa yg mahu merasa...

Syukran lillah....

Apapun, all the best & thanks a lot 4 e/thing.... (n_n)v

May Allah bless u always..Ameen...

Amir Rayyan said...

shah,suka entry ni.....ya DIA selalu ada....:)

@deQashaH said...

a.K.u- ahaha...itu jiwaku yang dahulu..yang telah lama berkubur dek kenangan silam..namun skang, ia berbunga kembali..entah mengapa..semoga lebih kepada membawa pengertian pada mengenal yang maha ESA. :-)Thanks jugak sebab terus berada di sisi...di saat memerlukan..

p/s: abang 'caring' la sangat! dush3

Amir rayyan: hoh! thanks!

Penggemar Tiramisu said...

sekarang semua orang sudah hebat bermadah ya. tak sangka abg syah ada jiwang dalam jiwa~

Selalu, kekal selamanya berada bersama. Bukan jasad tetap jiwa.

*terjiwa2 lak~

@deQashaH said...

adek booolaat~ ; hey, shaddap kamu... hehe.. apekah itu jiwang??
aku tidak kenal si jiwang itu.. :p

Penggemar Tiramisu said...

haha. dia dah ke kelas. mari mbikin onar di page ini~

a.K.u said...

Luputkan shj kenangan silam tu...
X penting pun utk di ingat...

Teruskan usaha mengenal DIA..

InsyaAllah, setapak kita melangkah pdNya..beribu langkah DIA dtg mendekati kita... :)

:: Apa2 pun, atas ilham dari DIA juga...kadang kt x minta, tp DIA beri.. sbb DIA tahu apa yg kita perlu..


~Btol x "Abg Caring?? haha..:p

@deQashaH said...

hoh...lekat sudah itu 'abang caring'..cisss!

yeap, ilham dari DIA. tapi perlu dipandu ilham itu agar tidak membawa kepada lupa pula kepadaNYA..

kenangan silam manakan pernah padam, pasti ade jua sisa2 ingatan padanya..namun ketekunan mendepani kehidupan tanpa dibayangi kisah silam itu lebih utama...

harus lebih KUAT!

.............

adik! nakal ye... dush3...

Penggemar Tiramisu said...

rambut dalam gambar profil ni takleh blah~

Penggemar Tiramisu said...

i mean rambut abg shah~

@deQashaH said...

jelez la tu dia tak ada rambut...lalalala...

ooopssss...sensitip sudaaa~

a.K.u said...

Syah memang kuat...... [makan]
Lol~ :p


si b00-lat tu saje je....mmg dia jelez pon~ haha