Followers

Saturday, October 23, 2010

Buat mereka

Buat mereka, anda tahu siapa anda...
Mereka tahu kan aku sayang mereka, walau mungkin tak mampu ku zahirkan...
Aku sayang mereka demi sesungguhnya mereka Allah sayang...
Aku sayang mereka demi sesungguhnya mereka menjadi penguat semangatku, mereka bersama-sama denganku dalam perjuangan penuh ranjau ini...

Mereka, walau tak pernah punya talian darah denganku,
Namun aku dan mereka bersatu di bawah satu nama...ISLAM...
Aku sayang mereka, dengan sesungguh-sungguhnya,
Walau mungkin ada waktu antara aku dan mereka, mereka terabaikan,
ada hati-hati mereka yang aku tidak pedulikan,
kerna aku mahu mereka jadi manusi cekal! tidak mengaduh lelah dan tidak berdaya pada apa jua ujian...
Kerana aku mahu mereka in menjadi seorang yang kuat!
Kerana aku tak mahu mereka in menjadi pejuang agama yang manja....
Walau aku jua kadangkala mungkin tidak setabah mereka, malah mungkin darjatnya mereka itu lebih tinggi dariku....

Sungguh, demi kerana mereka dan izin Allah, aku masih thabit pada jalan ini...
Walau acapkali terpesong hilang arah,
Aku punya mereka melorong jalan keluar...
Sungguh, demi itu, aku bersyukur, aku punya mereka....

Mereka, anda tahu siapa anda...
Selepas ini, entah ada lagi tidak masa untuk kita bergurau senda,
Entah masih punya peluangkah untuk berkongsi rasa,
Selepas ini, aku keluar mencari kehidupan...
Dan aku kan tinggalkan kalian...

Malah mungkin semuanya akan jadi kenangan manis buat aku....
Atas nama perjuangan ini,
Pastikan ku gugar apa jua halangan di hadapan ku...

Buat mereka, aku pohonkan, doakanku agar terus istiqamah...
Pastinya pada jalan ini..
Ya! Jalan ini..
Agar aku dapat temui kalian lagi...agar kau dapat berkongsi rasa, gelak tawa bersama...

Aku bukan siapa-siapa untuk kalian, aku sedar kebenaran itu...
Tapi aku mahu mereka ini tahu, aku mendoakan yang terbaik untuk mereka..
Agar kehidupan ini menjadi mudah untuk mereka...

Tolong jagakan mereka untuk aku.
Jangan biarkan mereka jatuh tak terpangkukan...
Jangan sakiti mereka, tolong!
Berikan mereka-mereka ini kekuatan berpanjangan walau diri sendiri lemah tak berdaya
Thabitkan mereka pada jalan ini...
Lorongkan mereka pada janji2 tuhan...

Sungguh aku sayangkan mereka...
Mereka sebahagian dari perjalanan kehidupanku..
Mewarnai kanvas kehidupanku...
Kerana mereka dan izin Allah, nafas ini terus segar..

Terima kasih buat mereka..
Kerana Allah sayangkan mereka, begitu jua adanya aku untuk sayangi mereka.
Mereka pasti tahu siapa mereka...

Sekian. :-)

No comments: