Followers

Thursday, November 4, 2010

Rashid Hussein?

Tarik nafas sedalam-dalamnya...
Alhamdulillah, thumma Alhamdulillah. Terima Kasih Allah.

Saja menggatalkan tangan menulis walaupun ada paper pukul 9 pagi nanti. Sekarang pukul 2 pagi. Kertas apa adik-adik? Kertas English for Occupational Purposes. Ye, Pandai! Hehe.

Ok, sila jawab soalan di bawah ini,

Change the active sentence below to the passive sentence:

We won the match.
_______________________

Jawapannya nanti, di akhir cerita. Hehe. Senang je kan? Saja jek bagi peluang.

Sekadar pendahuluan. Doakan aku ye agar boleh menjawab dengan tenang dan tepat esok!

************

Aku panjatkaan kesyukuran yang tak terhingga. Penantian akhirnya terjawab. Dapat panggilan pagi tadi dari Encik Hasmawi (RHB Banking Group). Aku ditawarkan untuk bekerja di bawah RHB dan perlu menjalani latihan di Bangi selama lebih kurang 2-3 minggu sebelum dihantar ke cawangan RHB (akan ditentukan kemudian).

Tiada apa yang dapat aku katakan melainkan Alhamdulillah! Allahu Akbar! Dia yang mengatur segala. Sungguh benar, Allah itu dekat walau ketika kita menjauhiNya. Allahu Allah. Malu serasanya pada tuhan yang memberikan aku segala macam nikmat. Satu dan demi satu. Semuanya menggembirakan aku. Tapi aku! Allah! Malunya!

Sujud syukur pada-Nya.

Melapor pada Mama dan Abah :-)

Mama mesej: Alhamdulillah, InshaAllah. Mama ngan Abah pun sayang Arir. Sentiasalah bertawakal pada Allah. Dia Maha Pengasih dan Maha Penyayang. (ye! aku sebak! seka air mata cepat!)

Abah pun mesej juga: Waalaikumsalam, Ok, syukur. Alhamdulillah. (ringkas, padat, tapi sampai dalam kalbuku)

Seperti biasa, pastinya ada beza antara mama dan abah. :-)

Melapor di FB. Hehe. Pastinya pengomen setia, Amir Rayyan ada pada setiap kalinya. Terima kasih atas sokongan anda! Dan pastinya, tanpa doa-doa sahabat-sahabat setia di sisi, terutama Dr. Khairiah dan mereka yang ada dalam kelas terakhir EOP pada hari temuduga hari tu, mungkin aku tak dapat tawaran. (Atas kapasiti doa mereka dimakbulkan Allah) Sungguh aku sayang kalian! Demi kerana Allah jua sayangkan kalian. :-) Oh ya! Kawan baik aku juga dapat tawaran yang sama iaitu Encik Mohamad Sulaiman bin Mohamad. Tahniah!!

Oh, kenapa dengan Rashid Hussein?? Sila google sendiri ya! Jangan malas-malas! hihi.

Ok, ini jawapan untuk ayat aktif di atas:

The match was won by us.

Ada yang betul?? Bagus! Gantikan aku untuk exam pagi ni. Hehe.

Oh ya, aku telah batalkan penyertaan ke Kemboja (walaupun tiket dah tempah atas nama aku. sedih kot!), tapi aku yakin, Allah nak berikan peluang pada insan lain. Aku pernah ceritakan tentang peluang pada posting yang lepas. Tidak mengapa, aku yakin pada perancangan Allah.

Keinginan untuk membantu mangsa banjir membuak-buak, insyaAllah akan ke Derang, Kedah 19hb November 2010. Kalau nak hulurkan bantuan, sila-sila. Jangan segan-segan ye!

Sehingga bertemu lagi. :-)

8 comments:

hafeez said...

congratulation bang shah......and gud luck for ur exam....

@deQashaH said...

Alhamdulillah! Thanks pak lah.. good luck gak utk exam. :-)

Qarl said...

http://mohdhaiqal.blogspot.com/2010/11/qarls-15-my-followers-gentleman.html

abg syah, check this entry. your blog is listed

@deQashaH said...

haiqarl: thanks lotzzzzz!

Maya Ismail said...

salam..i'm ur silent reader.Just want to ask u something. I got interview at RHB as System Analyst on next monday. Do you have any interview tips?

Thanks in advance. =)

@deQashaH said...

Maya: U are no longer my silent reader since u have revealed it..hehe..thanks btw. :-)

how can i explain it? hurm...

as in my case, basically, u will be undergoing 2 phases of interview sessions, 1st session would be several assessments, verbal, calculation, essay and also assessment in grouping. all of the assessments will test your personality and ability to decide on something.

second phase would be a face to face interview. it is a normal interview with the RHB's personnel. you have to promote yourself.

hope it can help u a bit.

Good Luck!

Maya Ismail said...

owh..really helpful..thanks ek..tlg doakan sy berjaya(walaupon awk x knl sy)hehehhe..

@deQashaH said...

"la shukran a'la wajib"

sekadar apa yang dalam pengetahuan syah jek.

Best of luck!

ini dinamakan kenalan alam maya! hehe.