Followers

Monday, October 13, 2008

Gathering Raya Ex-SMI Seremban

Aku kembali menulis stelah agak lama tak update blog aku nih..

Ok, kali ni aku nak abadikan citer pasal Gathering Raya bebudak sekolah SMi Seremban. Ari raya ke-12. 12 hb Oktober 2008.

First aku nak say thanks kat sumer kengkawan aku yang sacrifice masa untuk gathering kali ni. Ade yang kena paksa ngan aku, walaupun banyak keje, asimen la, test la ape jadahnyer…. Thanks giler ar kat korang sebab leh sacrifice. Tapi ade gak yang takleh nak join sebab ade projek or ntah pape hal yang sengaja atau tidak disengajakan. Ade yang antara hidup ngan mati, so, sebabkan aku ni sayangkan kengkawan aku, taknak diorang mati, takpe ar kalo tak join pon! (dedicated to hakim rostam!). yang lain yang banyak alasan tuh, aku tak tau ar. Korang sendirik pikir la ek. Sebab bukan senang nak kumpul reramai. Kalo opportunity macam ni tak amik, rugi ar kan…

Ok ar, aku just jot down jek ape benda yang berlaku masa gathering ritu:

· Janji semua berkumpul pukul 10 kat KTM Seremban, tahniah kepada yang menepati masa especially aku ngan laili..ahaha…credit gak kat izyan ngan anis…sampai lebih kurang sama ngan aku..kita memang pandai menghargai masa…ahaha…masuk bakul angkat sendirik…sebab aku dah janji…so, kena ar tunaikan janji. (Aku rasa macam kena speed trap jek…sabar jap ar, nanti sampai surat cinta kat umah aku…)


· Aku sampai seremban, call Ghazali, dia cakap baru bangun tido..hampeh ko!


· Yang lain-lain sumer on the way..ade sejam gak ar tunggu bebudak nih.


· Ni aku listkan nama orang-orang yang ade masa gathering:


o Aku (syah)

o Izyan

o Anis

o Lylie

o Awie

o Syazwan

o Razi

o Hajar and her boyfriend!

o Lyeza and her friend

o Ikhwan

o Hapis ngan tunangnyer…


· Yang atas tu batch kekiter jek. Ade gak batch bawah dua tahun dari kitorang:

o Dino

o Syaza

o Syara

o Alin

o Sape lagik ek?tak ingat da…huhu



· Ramai yang bawak kete. Ade lebih kurang lapan kete gak ar…yang dok dalam kete tu takla ramai pun…menghabiskan minyak jek!cheh! (aku-wira,lyeza-kancil, anis-kelisa, ikhwan-VIVA, ghazali-perdana, syara-MyVi, Razi-Kelisa, Apis-unser, Dino-motor kriss)


· First house, umah ustaz ayob, tengok baby gurl dia nama Nur Liyana Anis..ade gak nama anis tuh…hurm…makan sedaaap…!huhu..


· Pastu gi umah ikhwan, makan mi ape ntah nama dia..huhu..


· Pastu gi umah Apis


· Pastu umah Ustazah Zubaidah


· Nak gi umah Cikgu Rashidah, tapi tak angkat fon…so, cancel.


· Pastu kitorang gerak balik Kl, nak gi umah Lyeza kat Pantai Dalam ngan umah Syazwan kat Shah Alam.


· Best gak konvoi reramai ni walopun agak ngantuk ar drive sengsorang…ahahah…(untuk syazwan, berhati-hati ye bawak kete pasni, lyeza, jangan bawak kete cam pelesit…contohilah gaya ghazali, membawa kete sambil menghisap rokok…ahahah..sempoi jek!)


· Kitorang sampai umah syazwan dalam kul 9.30 gak ar…


· Sempat jumpa cikgu nik yang tak nak singgah umah syazwan...sebabnye nak kena drive balik kuantan…iyo kan jela…sempat la jumpa tepi jalan…huhu…


· Balik dalam pukul 10.00…12 jam beraya..giler ar..


· Penat tu memang ar penat tapi aku puas sebab dapat gak buat gathering nih..pastu ramai yang attend. Best best best! Korang memang best ar!


· So, awie akan fly awal pagi esok (14.10), syazwan ari jumaat nih. Apis tak ingat ar bila..Ok la tu, hajat dah sampai jumpa semua orang. Bila nak jumpa semua lgik, aku pun tak tau. Tapi nanti aku roger ar sumer orang kalo ade lagik. Cadang nak wat bermalam. Maybe kat PD kot…so, be alert ar k!


· Memasing pasni dah busy balik ngan study and EXAM!argggh!


· Apepun, gathering kali ni, aku rasa success sebab ramai yang join. And aku puas sebab keje aku berbaloi. Credit to izyan anis gak sebab bantu aku seba serbi…dalam keadaan yang sesangat busy ngan asimen, exam ape jadah lagik…kita managed buat gathering..THANKS ALL!


· Kat bawah ni aku letak gambar-gambar yang aku ade. Korang grab la ek.


· Last but not least, nak say thanks bebanyak sekali lagi pastu sorry gak kalo ade benda yang tak best jadik…aku minta maap bebanyak pada kengkorang yang kena paksa ngan aku…sampai tak siap asimen or projek memasing, sori k! thanks gak kat ikhwan (ngan kete VIVA baru dia..perghh!), jadik penunjuk arah kat seremban tuh,kalo tak memang sesat ar…yang lelain kalo tak tersebut tu mintak mahap la ek!


· Apepun, wish all of you all the best for the future undertakings. Pada yang akan fly tuh, jaga ar diri leklok kat sana. Korang cuti nanti roger ar aku. Aku arrangekan lagik gathering…takde korang macam tak complete lak gathering….


· Sekian kisah gathering…huhu..

4 comments:

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ehem2..1stly,ko tetinggal aku ngan kancil putih yg sgt berbahaya terbabit aku dlm list2 kete2 tuh..

2ndly,iwan tunjuk jalan sampai aku ngan razi sesat masuk kekawasan kilang wat getah sekerap..[tp viva baru beliau amatlah the menarik..aku jeles T_T)

3rdly,bukan aku bawak kete bebahaya..aku ngantuk dol..tu la 3 kali nak accident tu..aih~tp skurang2nye aku tak kene speed trap bai~hahaha..love letter ko dh sampai lom?keh2..

n tq sume sbb dpt dtg..n teharu aku ble tgk ramai nak mampos yg dpt dtg..lantas aku gi toilet umah ustayob lalu menangis teresak2 lambang keterharuan

korg mmg BEST la SIOT!!!

@deQashaH said...

hahah..cileke jek statement ko...sori bai, lupa lak ko ngan kancil yang hampir diseret oleh wira oren malam tu...ko memang pemandu yang thrill la wan..ahaha..

patut ar cam lama jek ko gi tandas setaip umah yang kita gi.. ko menangis rupanya...takpe wan, aku tahu akan keterharuan ko...

awie pun dah chow malam tadi...sempat ar calling dia jap before dia boarding...

apepun, korang memang rocks!

a.m.i.r.a.h said...

erm bestnya kalau dapat buat reunion kan ..
itu gunanya berkawan rite ...
alhamdulillah abg syah dapat rakan yang baik n ingat jasa guru ..
pasni kita lak buat reunion ek ...

suhailie said...

salam...erm...macam sama kes dengan k.nurul syah je ni. dia pun 'paksa' kitorang (ex-mrc) konvoi raya pada hari dan waktu yang sama. tapi awal sikit n balik lambat cikit sebab ada kes langgar lari...huhuhu.

lambat sikit bertolak sebab ada yang kensel last minute. nak cukupkan korum, ajak adik mrc baru. sian depa.

tapi dalam selangor je la. pengalaman baru yang menarik...walaupun terfikir juga test n asainmen yang nak kena hantar.