Followers

Monday, October 6, 2008

Kembali Melangkah


Kaki kembali menjejak di Taman Ilmu dan Budi....
Bermulalah perjuangan yang masih belum berkesudahan....
Banyak benda, perkara, kerja yang nak kena buat...
Banyak yang nak kena pikir!
Banyak benda yang perlu diperbaiki...
Semoga terus diberikan kekuatan...



Kuatkah kakiku? Kuatkah azam ku?
Hurm....
Masa pastinya akan terus berlalu...meninggalkan mereka yang lalai...
Semoga aku bukan dari kalangan mereka...
dan semoga mereka tidak terus leka...


Aku kan terus melangkah...
Dalam sejuta kepayahan, walau terus dilandai badai yang menggugah....
Mungkin terkadang aku tewas, namun berikan aku peluang...
Aku hanya insan biasa....
Yang tak lepas dari permainan dunia...

Jujurnya, aku belum pasti hala tuju perjalanan ini...
Entah ke mana akan ku bawa...
Ku harapkan ianya tidak mengalpakan....

Tuhan,padamu aku berserah segalanya...
Sungguh Kau pemegang segala hati...
Tetapkanlah hatiku pada jalan Mu...
Sungguh aku lemah....sangat lemah pada saat ini...
Untuk melawan gejolak nafsu yang menggila...

Abah, Mama,
Terima kasih atas kasih sayang...
Walau mungkin aku bukan yang terbaik, namun aku usahakan yang terbaik...

Sahabat, dekatlah denganku...
Pernah aku ungkapkan, aku takut aku terus hanyut...
Berusahalah tarik aku kembali...
Kerana sejujurnya aku tak berdaya...
Bukan aku menyerah kalah....
Sunggguh, andailah kau tahu apa yang sedang ku tempuh...
Ianya tak semudah kata-kata...

Wahai nafsu dunia, mungkin kau telah berjaya melalaikan aku,
Tapi kau perlu tahu, Allah Maha Kuasa...
Aku masih punya kekuatan kasih sayang Mama dan Abah...
Aku masih punya kekuatan ukhuwah sahabat-sahabatku....
Hayatmu mungkin tak lama...
Aku akan pastikan kau TEWAS!

1 comment:

Dendei said...

Langit masih belum cerah,
Nampakkan seri pudar suasana,
Wahai adikku kau tersenyum,
Merawat sengsara yang berkarang dihati,
Walaupuun kau jauh nun di sana,
Takkan ku lupakan kenangan bersamamu,
Moga Allah memayungi,
Dengan RahmatNya,
Kasih Sayang terjalin...

~Salam perjuangan...
~Teruskan NEKAD & TEKAD anda...
~May Allah bless u...ameen..