Followers

Monday, January 26, 2009

Update! Update!

Curik masa sekejap sementara tunggu member datang kat mid valley ni. Online pakai wireles kat Big Apple. (bukan antara yang kena boikot kan? kalo kena boikot gak, maklumkan ye!) Hurm, takde masa lagi nak buat sambungan kembali menerjah dunia blogging siri ke-2. Mungkin terpaksa kuburkan jek hasrat nak sambung benda alah tu. Sori ye pembaca semua. Huhu. Berikut ringkasan ape yang terjadi sepanjang minggu lepas.


1. Alhamdulillah, minggu PRK dah selesai. Bersyukur sangat dapat bekerja untuk PRK ni. Banyak pengalaman yang dapat ditimba walaupun kepenatannya agak melampau-lampau. hohoho. Apepun, PRK berjalan lancar kecuali beberapa insiden yang mencemarkan nama baik PKPIM. Kami ahli PKPIM berasa sedih dengan tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab menyebarkan risalah fitnah yang memburukkan nama PKPIM. Persoalan aku, mengapa sampai begitu? Takutkah, tercabarkah atau jahil? Sungguh, aku tak dapat menerima perbuatan yang menghalalkan cara itu. Hurm.... Kepada sesiapa yang ada baca risalah mengenai PKPIM sepanjang PRK yang lepas, harap diteliti dahulu asalnya dari siapa. Semoga orang yang bertanggungjawab atas penulisan dan pengedaran risalah itu diberikan petunjuk dan rahmat dari Allah. Sungguh, bukan tarbiyah kami (PKPIM) mencaci cela pihak yang lain. Yang benar kami katakan benar, yang salah kami katakan salah. Bak kata Abang Kerol, PKPIM berasaskan kepada 'isu sentrik' bukannya 'parti sentrik' Lantas, di pihak mana pun, parti manapun, seandainya betul tindakan dan penghujahan mereka, pasti kami sokong. Biarlah dikatakan lalang sekalipun, kerana kami percaya yang benar tetap benar, dan yang salah tetap salah. Benda yang aku cakap ni, apply hanya kepada mereka yang terbuka mindanya untuk memahami. Bukan bagi mereka yang sempit pemikiran yang hanya beranggapan mereka satu-satunya yang BENAR. Astaghfirullahal 'azim....



Senarai nama calon selepas tempoh pencalonan ditutup




Awe di hari pengundian


Terjemahan kesabaran kami tercabar (Abang Saifullah mengoyakkan risalah fitnah - 'teropong' - ke atas PKPIM di hadapan hadirin selepas keputusan PRK diumumkan oleh Dato' Hamidon. Beliau meminta mereka yang bertanggungjawab atas penyebaran risalah itu untuk bersemuka dengan pimpinan PKPIM UIAM dalam tempoh 24 jam untuk clarification)



-tahniah kepada Fahmi! Berjaya mendapat undian tertinggi di Kuliyyah Ekonomi. dan tahniah juga kepada Awe yang kalah secara bermaruah!


Fahmi menerima ucapan tahniah dari Dato' Hamidon selepas majlis pengumuman pemenang PRK di Experimental Hall


2- Kerja-kerja yang sepatutnya disiapkan awal banyak yang dah tertangguh. Aku masih lagi ada masalah dalam menggunakan masa dengan sebaik mungkin. Beban semakin banyak. Mid-term dah dekat. Sesuatu perlu dilakukan. Hal jemaah, hal kelab, jawatan dan sebagainya. Ya Allah, adakah aku mampu untuk mengharungi segalanya dengan baik. Bercakap mengenai jawatan, baru-baru ni aku ditawarkan untuk menjadi presiden Censerve. Jauh di sudut hati aku tercari-cari apa sebenarnya yang mereka nampak pada diri aku yang kerdil ni untuk memgang jawatan yang bukan kecil tanggungjawabnya. Dan sebaiknya, aku cuba menolak untuk menerima jawatan tersebut. Sebab aku yakin ada lagi mereka yang lebih layak dan berkemampuan untuk berada di posisi tersebut. Pada masa yang sama aku tak mahu bila aku menerima jawatan tu nanti, aku terpaksa melepaskan beberapa kerja yang bagi aku sangat penting untuk aku terus berada di dalamnya. Above all, aku serahkan seglanya pada Allah. Perancangan Allah itu kan lebih baik. Semoga DIA memberi segala yang terbaik untuk aku dan juga perjuangan hidup aku.


3- Study agak bersepah skang. Huhu. Kesibukan terkadang menjadi alasan yang tak bleh diterima pakai. Dah tau kau sibuk syah, aturla jadual bagi leklok. Jangan dok lepak2 lagik! Huhu.. Susah kan bila kita dah ada komitmen ngan banyak perkara. Satu benda jek yang aku syukur, aku tak ada komitmen dengan wanita. Dan aku harap aku masih dapat berpegang teguh ngan pendirian aku untuk tidak meletakkan komitmen selagi aku belum habis study. Bila dah ada banyak komitmen ni, kekadang aku terpaksa korbankan banyak benda. Aku terpaksa menghadkan masa aku untuk leisure ngan kengkawan, terpaksa tak balik umah dua tiga minggu, kalo balik pun sebab nak amik kereta untuk pergi program (bila nak ada kete sendiri? terasa macam menyusahkan plak bila asyik meminjam ni)...terpaksa untuk menidakkan segala perkara yang penting bagi orang lain, tapi tak berapa penting bagi diri aku, dan terpaksa menjadi seorang yang sangat berkira tentang masa. Maafkan aku teman andai aku sukar untuk didekati kini. Huhu.. Adoiyai. Ngan adik aku pun dah makin jauh dah. Semoga Allah memberikan keberkatan masa untuk aku memperbaiki hubungan aku dengan manusia, dan paling penting hubungan aku dengan DIA. Kalau DIA tak pandang aku, macamana untuk aku teruskan perjuangan yang semakin menggila cabarannya nih.. Hurm.. Lepas ni, ada masa jek nak kena lepak kat library ar.. Teringat masa study kat library time nak final exam sem lepas. Best jek study kat library sebebnarnya. Sebab environment study tu ade. Kalo dok kat bilik, ape yang ade? Katil dan bantal yang menggamit2..hoho.. Pantang betulla! Masuk bilik jek, katilla arah tujuan mataku yang pertama..heheh... ditambah lagi hobiku yang memang suka tidor! Sesssuaaiii!


a) Keadaan bilik aku masa pertukaran perabot masa cuti sem lepas...







Sapela yang gatal tangah spray bilik aku ni. Angin jek! huhu...


b) Keadaan bilik lepas dah melalui proses renovation dan decoration. Hoho!






Gajet baru aku untuk sem ni, Amplifier (untuk disewakan), new laptop (acer 4935). Terletak kat hujung kaki katil aku. Huhu...

Align Center

Ni la katil tempat aku lepaskan keletihan aku. Tema hijau plak sem ni. Kalo tak kena spray bilik aku, aku biarkan jek, tapi sebab sakit mata tengok, takleh tahan ar...Cat terus!huhu...



Tempat letak buku yang limited. Tak besh. Yang dulu punya lagi best. Banyak ruang. Banyak lagi buku yang tak dapat letak kat sini. Terpaksa letak atas almari jek.


Ni la meja study aku. Tempat aku memerah otak aku. Kejap je la. Pastu katil kat belakang macam menggamit2 jek..Hampeh tulla! Huhu...


4- Aku sekarang dah mula boikot benda-benda yang kena boikot. aku dah tak pergi Mcd, KFC, Pizza, dah tak minum nestle Bliss (yang aku suka giler dulu), cuma milo jek aku selalu beli kat cafe...huhu. Kena substitute ngan benda lain nih. Apepun, mungkin usaha aku ni nampak kecil berbanding dengan penderitaan yang dialami oleh umat Islam kat Ghaza. Bila aku jenjalan kat Midvalley, saje jek aku wusha tempat2 yang disarankan untuk kita boikot, aku tengok masih ada lagi rakyat Malaysia yang Islam makan kat tempat2 tu. Hurm, tak tahukah? atau hanya sekadar memandang sepi kempen boikot yang dianjurkan. Aku rasa, dari kempen boikot yang rakyat Malaysia dah jalankan, Mcd ngan KFC dah terasa kesan dia. Buktinya, kalo tengok paper dua tiga hari lepas ada beberapa kolum khas dalam paper yang Mcd tulis memacam pasal contribution diorang kat society. Tapi takde plak sebut yang diorang takde kena mengena dalam menyumbang dana ke Israel. Hurm... Nak pancing simpati ke ape? Pastu ade plak aku baca statement dari sape tah kat Jcorp, diorang cakap yang diorang dah beli dah semua saham. so, KFC holding solely Malaysiannye company. Tapi, takde ke yuran yang diorang bayar kat puak2 yang kat 'sana' tuh? Hurm...masih lagi ada keraguan. Apepun, sejauh mana kita mampu untuk boikot bebenda yang disarankan boikot tu, BOIKOTLA! Bukannya susah pun. Nak rasa makan ayam KFC, kat pasar malam bersepah kot, burger pe sumer tu, kan ke banyak tetepi jalan. Ape salah bagi duet kat mereka2 yang memang bersungguh carik duet kan? Kalo ubat gigi, tukar jela ke Mukmin ke, terjamin gak halal dia. Ape lagi alasan kita. Bagi aku, kalolah kita merasai penderitaan mereka yang berjuang untuk hidup kat Ghaza tu, pasti kita tak terdaya nak membeli bebarang yang disarankan untuk kita boikot. Semoga Allah memberikan kekuatan kepada aku dan juga semua Umat Islam yang lainnya untuk sama2 boikot. InsyaAllah. Kalo kita tak mulakan, macamana nak tau benda tu boleh jalan ke tak? So, anda fikirlah sendiri ye!



Banyak lagi benda nak citer..tapi masa tak mengizinkan. Setakat ni dulu ye...

Wallahua'lam. Assalamualaikum semua! (jawab ye!)
*Nota kaki:
Cuti raya cina ni, ramai pulak kengkawan datang KL. Kenala melayan mereka2 ni. Maaf sebab tak dapat nak pergi ke Tamrin Qiyadi adik2 matrik. Semoga segalanya berjalan dengan lancar. Kerja banyak lagi yang masih tertangguh. Hurm.... Semoga Allah permudahkan segala urusan aku. Ameen...

2 comments:

suhailie said...

salam...
pasal isu no. 4, sebab kenapa masih ada lagi yang sukar untuk boikot kerana tak tahu, atau buat2 tak tahu atau tak kisah atau maklumat yang diterima tak berapa tepat spt KFC i.e owner orang melayu. dengan semangat kemelayuan yang begitu kuat, jadi mereka nak 'sokong' melayu.

satu lagi mungkin seseorang masih lemah dan sudah terbiasa dengan barang2 boikot. jadi, semestinya susah nak tinggal.

a.K.u said...

boikot...jangan x boikot...

baik untuk ummat...baik juga utk kesihatan...(n_n)