Followers

Monday, August 18, 2008

Pagi yang Indah!

Alhamdulillah, terasa ketenangan bila bangun pagi ini (18 Ogos 2008). Bumi Gombak dan mungkin seluruh KL hari ini dibasahi dengan rahmat Allah SWT. Hujan dari pagi sampai sekarang (11.50 pagi) masih belum menunjukkan akan berhenti. Tenang, sejuk, nyaman, selesa... (patutlah susah nak bangun pagi ni..hehehe)Subhanallah! Kekuasaan Allah semuanya ini. "Tidakkah kamu melihat pada penciptaan Allah itu tanda-tanda kebesaran Allah"

Hati yang gundah rasa kembali tenang bila mengamati ketenangan pagi ini. Dari semalam terasa sesuatu yang tidak kena pada diri ini. Sesuatu yang perlu diperbaiki segera agar tidak membarah dan menjadi kebiasaan @ tabiat. Semoga Allah melembutkan hati ini untuk terus tunduk dan patuh pada ajaran-Nya. Terima kasih pada sahabat-sahabat yang sering berada di sisi memberikan teguran. Dan juga terima kasih kepada Adik yang menjadi antara sumber kekuatan dalam diri ini.


"Terkadang hati terasa begitu kosong, dan jiwaku mendesak untuk terus mencari, dan hanya secebis Iman yang rapuh ini menjadi penyuluh jalanku. Sebenarnya aku begitu takut, takut untuk tersesat untuk kali kedua.Teman, ku pautkan harapan padamu..temani aku dalam perjuangan hidup ini. Agar aku terus kuat dan tidak tersesat lagi. Sungguh, aku dambakan cinta Illahi, tapi terlalu sukarnya untuk ku mentarbiyah hati ini..."-nukilan a.K.u

1 comment:

aqilahzambri said...

salam//
mmg sejuk dikala musim peralihan monsun nieyh..
nikmat hujan pepagi mmg menyeronokkan..
subahanallah...