Followers

Tuesday, March 10, 2009

Diuji lagi...

Diuji lagi, dan kini semakin kuat ujian yang aku terima...
Aku tak tahu mana puncanya...
Puas aku mencari...
Aku jatuh lagi, jatuh dengan sangat teruk...
Aku hilang kekuatan...
Kenapa?
Aku inginkan aku yang dahulu...
Aku yang kuat dengan segala cabaran..
Takkan mengalah dengan keadaan...
Aku yang mampu hadapi apa jua dengan tenang..


Tapi, kenapa kini aku benar-benar lemah?
Aku seakan tersungkur di hadapan semua orang...
Pastinya mereka mentertawakan aku, lantas menuduhku dengan apa sahaja...
Dan, pastinya aku hanya mampu menadah...
Kerana aku sendiri gagal...
Apekah sebenarnya hikmah di sebalik semua ini?

Ya Allah, aku terduduk dengan ujian Mu kali ini...

nota kaki:
I really need somebody rite now... kuatlah syah!

1 comment:

suhailie said...

salam......

hurm... setiap orang takkan terlepas dari ujian. syah pun tahu tu.

pendapat akak sendiri, in order nak jadi lebih kuat, seseorang kena jatuh lebih teruk dari jatuh yang sebelumnya.

iman sentiasa bertambah berkurang.

bergantung kepada kita untuk menahan diri dari buat perkara yang dilarang bilamana iman tu berkurangan dan menahan diri dari riak bilamana iman tu bertambah.

kita cuma manusia yang sentiasa buat silap. dan itu caranya Dia menarik kita semula kearahNya.

sebenarnya kite tak perlukan sesiapa. tapi bila perlukan sesiapa, biarlah dia orang yang betul.

bercakap pasal betul atau tak, kita takkan pernah tahu. tapi tanyalah hati yang takutkan Tuhan, then you will know.

gud luck.

nota kaki:
PC IMYC tak boleh cepat mengalah. amik masa... tapi, jangan lama2 sgt.