Followers

Thursday, June 18, 2009

9th Malacca International Youth Dialogue (MIYD)

Assalamualaikum semua. Harap semua yang masuk baca blog aku ni sihat-sihat belaka ye. Tapi, ramai ke yang masuk baca blog aku ni? Huhu. Macam syok sendiri lak. Tapi aku pedulik hape. Kehidupan aku diteruskan seperti biasa.


Hari Isnin, masa burfday aku, Awe call aku. Ingatkan nak wish burfday aku, tapi ade benda lain sebenarnya. Ikuti perbualan aku dengan Awe:


"Assalamualaikum, Syah, En. Shahran ade call Syah tak?"


"Takde pun. Nape?"


"Macam ni, minggu depan, ade kumpulan dari Sri Lanka nak datang Malaysia. Diorang ade conference ape tah kat Melaka. En Shahran minta tolong kat Awe bantu. Tapi Awe ade hal penting plak that week."


"So? (aku dengan penuh kesengalan buat-buat tak tau..heheh)"


"Nak minta tolong Syah la, gantikan tempat Awe. Ala..diorang ni datang macam yang dua tahun lepas tu. Macam tu jek."


"Hurm, ok la kot. InsyaAllah. Semuanya untuk Awe. Takdehalla! Hehe"


Selang beberapa minit lepas tu, En. Shahran plak call aku, and ceritakan benda yang sama kat aku. Aku pun iyakan je la. Aku cakap la exam aku 23 hb, hari yang rombongan dari Sri Lanka tu sampai kat sini. 24 hb dialogue kat Melaka tu start. So, aku cakap untuk 24hb onwards, aku ok la. (Hurm..memang takde cuti ar aku kali ni..huhu..tapi takpe. Pengalaman tu..Susah nak dapat) En. Shahran minta detail aku untuk masukkan dalam form sebagai participant untuk Malacca International Youth Dialogue (MIYD) tu. Hurm, dalam kepala still blur-blur lagi program yang macamana sebenarnya. Huhu...


Pagi tadi, bukak emel, dapat surat ni dari pihak World Assembly Youth (WAY). Presiden dia Dato' Ali Rustam. Pasal ape? Korang baca ar sendiri kat bawah ni.


*****************************************************************************************************************


Muslim Youth Movement of Malaysia

43 Jalan Enggang Timur 6

Taman Keramat, 54200

Kuala Lumpur


Dear Syahrir Azfar Saleh


INVITATION TO THE 9TH MELAKA INTERNATIONAL YOUTH DIALOGUE FOR SYAHRIR AZFAR SALEH


Warm greetings from the World Assembly of Youth (WAY) headquarter in Melaka, Malaysia!


The World Assembly of Youth (WAY) is pleased to extend this invitation for Syahrir Azfar Saleh to participate in the 9th Melaka International Youth Dialogue (MIYD) to be held in Melaka, Malaysia from 25th to 27th June 2009


The Melaka International Youth Dialogue (MIYD) is an annual programme organized by the World Assembly of Youth (WAY), which brings together young people and youth leaders from around the world to discuss pertinent and topical issues. The MIYD is organized by the World Assembly of Youth in collaboration with the Malaysian Youth Council, Asian Youth Council, Melaka State Government and the Ministry of Youth and Sports (Malaysia).


The selected theme for this dialogue is “The Youth and Gender Equality”. This theme has been selected in realization of the need to educate, increase awareness, and encourage youth participation and involvement when it comes to gender issues


An MIYD participation fee of US$150 inclusive of registration fee, twin-sharing accommodation and food shall be levied on all participants. This fee is payable in advance or on arrival. Note that participants are to bear the cost of their flight to and from Malaysia. Please do send us your flight details before 10th June 2009 so as to enable us assist you with airport transfer.


We look forward to welcoming you to Melaka!


Yours sincerely,


Ediola Pashollari

Acting Secretary General


cc: Rt. Hon. Datuk Seri Hj. Mohd Ali bin Mohd Rustam, President, World Assembly of Youth


*****************************************************************************************************************


Hurm, mungkin korang rasa ok je la kan dapat join program yang macam ni. Bukan senang kan nak dapat peluang yang macam ni. Tapi kan, aku rasa macam ade benda besar yang akan aku hadapi masa attend program tu nanti. Sebab ape? Korang baca ar sendiri dia punya theme kali ni. "Youth and Gender Equality", and korang baca ar balik ape objektif dia. Huhu. Kat situ sebenarnya yang buatkan aku ragu-ragu nak pergi.

Tapi bila aku pikir balik, ini peluang aku untuk cuba memahami ape yang nak disampaikan dalam program ni(tidak bermakna menyetujui). After all, nama pun dialogue kan. So mesti ar ade perbincangan antara participants berkaitan tema program tu. Aku pun dah buat beberapa carian untuk siapkan diri aku ngan program dialogue tu. At least aku ade knowledge pasal Gender Equality ni.

Anda ada pandangan? Jom kongsikan bersama...

To get more info about the programme, please click here.

No comments: